The Animal Crossing thread

BlessMeAchoo

Excuse My Charisma
Posts
3,158
Reaction score
7,306
Points
22,970
Location
😉😢🥑
Plus Coins
⨭58,100
I'm about to play it really soon! :partydogo:

I love physical copies of games, but I really love the early play times for digital!:munchlax:
My copy should be arriving today~
I got the phyiscal one. I usually buy digital copies, but for some reason this time I got the physical one lol
Kinda wish I got digital so I could play it sooner
 
  • Love
Reactions: Baymax

Baymax

(•—•)
Shop+
Fourth Place HoE
First Place Elite
Posts
3,137
Reaction score
78,113
Points
46,320
Plus Coins
⨭1,600
I'm about to play it really soon! :partydogo:

I love physical copies of games, but I really love the early play times for digital!:munchlax:
I'm still waiting for mine in the post! But what did you name your island?


My copy should be arriving today~
I got the phyiscal one. I usually buy digital copies, but for some reason this time I got the physical one lol
Kinda wish I got digital so I could play it sooner
I always buy physical copies of games that I really like but then buy digital copies for randoms :hehe:
I bought mine from Amazon so I'm going to get a lil microfibre cloth with it
 
  • Love
Reactions: BlessMeAchoo

Baymax

(•—•)
Shop+
Fourth Place HoE
First Place Elite
Posts
3,137
Reaction score
78,113
Points
46,320
Plus Coins
⨭1,600
What did you guys call your Island? My island is called Flowered
:peepopbirthday:
Aww that's a cute island name!
I kid you not, I was sat for almost 2 hours trying to think of a name for my island but settled with 'Ikigai' :bakacat:

I called mine Yoshi
For some reason I called my island Yoshi when I first played it as a kid and I've used the name ever since lol
That's cute! I can't remember my first ever name for my town, I remember I named one town 'La Push' after the place in Twilight though ajkdhfas
 
  • Love
Reactions: BlessMeAchoo

BlessMeAchoo

Excuse My Charisma
Posts
3,158
Reaction score
7,306
Points
22,970
Location
😉😢🥑
Plus Coins
⨭58,100
What fruit and villagers did you guys get?

The villagers I got were Genji and Flo and I got Pears as the fruit.
It's kinda funny because I always seem to get pears for some reason.
I'm too consistent, my character looks the same in every game, the town always has the same name and I have the same fruit :TzuyuKek:
 
  • Haha
Reactions: Baymax

Baymax

(•—•)
Shop+
Fourth Place HoE
First Place Elite
Posts
3,137
Reaction score
78,113
Points
46,320
Plus Coins
⨭1,600
What fruit and villagers did you guys get?

The villagers I got were Genji and Flo and I got Pears as the fruit.
It's kinda funny because I always seem to get pears for some reason.
I'm too consistent, my character looks the same in every game, the town always has the same name and I have the same fruit :TzuyuKek:
I got cherries and for villagers, I got Sylvia and Leonardo! :peepopbirthday:
 
  • Love
Reactions: BlessMeAchoo

Winter Air

More than a little peeved.
Posts
203
Reaction score
3,308
Points
5,220
Plus Coins
⨭385,775
My copy should be arriving today~
I got the phyiscal one. I usually buy digital copies, but for some reason this time I got the physical one lol
Kinda wish I got digital so I could play it sooner
That's a funny switcharoo! I almost always buy physical copies, but this time I really wanted this game as soon as possible! :HappyPar:
I'm still waiting for mine in the post! But what did you name your island?



I always buy physical copies of games that I really like but then buy digital copies for randoms :hehe:
I bought mine from Amazon so I'm going to get a lil microfibre cloth with it
I'm sharing this island with @Vampire so it had to be done diplomatically.....

We eventually decided on "Nook-nook"! :peepopbirthday:
 

Winter Air

More than a little peeved.
Posts
203
Reaction score
3,308
Points
5,220
Plus Coins
⨭385,775
What fruit and villagers did you guys get?

The villagers I got were Genji and Flo and I got Pears as the fruit.
It's kinda funny because I always seem to get pears for some reason.
I'm too consistent, my character looks the same in every game, the town always has the same name and I have the same fruit :TzuyuKek:
I unfortunately got pears. :sadpuppy: Which is little lame to me because I don't even like pears and I don't think they are especially pretty....:seungfail:

I also got Sterling and Phoebe. Which isn't the greatest, but they aren't the worst I suppose.
 

peach

♡ Sweet Like Sugar Poison ♡
Early Supporters
Posts
399
Reaction score
482
Points
2,120
Location
Europe
Plus Coins
⨭145,990
I called mine Yoshi
For some reason I called my island Yoshi when I first played it as a kid and I've used the name ever since lol

Aww that's a cute island name!
I kid you not, I was sat for almost 2 hours trying to think of a name for my island but settled with 'Ikigai' :bakacat:
Nice, I like your names! :peepopbirthday:

What fruit and villagers did you guys get?

The villagers I got were Genji and Flo and I got Pears as the fruit.
It's kinda funny because I always seem to get pears for some reason.
I'm too consistent, my character looks the same in every game, the town always has the same name and I have the same fruit :TzuyuKek:
Oranges and my villagers are Mira and Dom
 

Baymax

(•—•)
Shop+
Fourth Place HoE
First Place Elite
Posts
3,137
Reaction score
78,113
Points
46,320
Plus Coins
⨭1,600
We eventually decided on "Nook-nook"! :peepopbirthday:
NOOK-NOOK IS SO CUTE :sejeongcry:


I managed to get peaches from my mom though, so I have cherries and peaches now :peepopbirthday:
I can't wait to get my island sorted properly bc rn it looks like a mess; I've been planting flowers and trees all over the place to get some Nook Miles :TzuyuKek:
 

Noctis.

トリプル・エー
Early Supporters
Posts
371
Reaction score
250
Points
3,720
Location
Plus Coins
⨭65,835
Hi! New Horizon is the first AC i've play and i'm loving it.

What fruit and villagers did you guys get?

The villagers I got were Genji and Flo and I got Pears as the fruit.
It's kinda funny because I always seem to get pears for some reason.
I'm too consistent, my character looks the same in every game, the town always has the same name and I have the same fruit :TzuyuKek:
My fruits are peaches and villagers are Scoot and Pashmina.

I'm losing my mind trying to catch a stringfish before April :feelsblankie:
 

peach

♡ Sweet Like Sugar Poison ♡
Early Supporters
Posts
399
Reaction score
482
Points
2,120
Location
Europe
Plus Coins
⨭145,990
After playing for almost a week, here are a few things that bothers me:

– crafting: I still think it's fun, but it's kinda annoying when you are fishing or catching a bug and your tools break. I heard even the golden tools can break omg
– space: I think all the crafting materials take too much space, I always run out of it :(
– hourly music: why does it take so long to unlock hourly music? It's kinda boring to hear the same two tracks over and over again
– no island tours/diving/swimming
– the islands you can visit with nook's miles tickets are pretty small and often offer the exact same stuff like your island
– no Brewster :‘((((
– I hope the villager's dialogues get better after the tutorial mode
 

BlessMeAchoo

Excuse My Charisma
Posts
3,158
Reaction score
7,306
Points
22,970
Location
😉😢🥑
Plus Coins
⨭58,100
After playing for almost a week, here are a few things that bothers me:

– crafting: I still think it's fun, but it's kinda annoying when you are fishing or catching a bug and your tools break. I heard even the golden tools can break omg
– space: I think all the crafting materials take too much space, I always run out of it :(
– hourly music: why does it take so long to unlock hourly music? It's kinda boring to hear the same two tracks over and over again
– no island tours/diving/swimming
– the islands you can visit with nook's miles tickets are pretty small and often offer the exact same stuff like your island
– no Brewster :‘((((
– I hope the villager's dialogues get better after the tutorial mode
Yeah, the crafting ruins the game a little for me. I hate how the tools keep breaking and half the time it's easier just to make lots of flimsy tools because they use less of the useful materials. It's super frusrating that it's harder to get iron nuggets and there's only a limited amount you can get per day unless you use the nook miles tickets.

I still like the game, but I don't like how slow it is to start. I wish it was more like the older games again. To me it almost feels like this game is basically just an upgraded version of pocket camp rather than an actual animal crossing game.
 
  • Like
Reactions: Happy and peach

Winter Air

More than a little peeved.
Posts
203
Reaction score
3,308
Points
5,220
Plus Coins
⨭385,775
It's bizarre to me how far ahead people are already compared to me.

I've been taking my time.....:tea2:
 

BlessMeAchoo

Excuse My Charisma
Posts
3,158
Reaction score
7,306
Points
22,970
Location
😉😢🥑
Plus Coins
⨭58,100
It's bizarre to me how far ahead people are already compared to me.

I've been taking my time.....:tea2:
I have nothing to do because of the lockdown in Britain so I've been basically living on Animal Crossing lol :hehe:
I am shocked at how far some people are though. I swear some people have been using the time cheat or something because the game has only been out for a week so they've got suspiciously far. Or maybe I just suck at this game lol
 
  • Like
Reactions: Happy

Winter Air

More than a little peeved.
Posts
203
Reaction score
3,308
Points
5,220
Plus Coins
⨭385,775
I have nothing to do because of the lockdown in Britain so I've been basically living on Animal Crossing lol :hehe:
I am shocked at how far some people are though. I swear some people have been using the time cheat or something because the game has only been out for a week so they've got suspiciously far. Or maybe I just suck at this game lol
I know right!

I've put a respectable amount of time in already, but I'm still really far behind other people.

I'm gonna kinda put it out my head for now though. Animal Crossing cannot be rushed!:angry:
 
  • Like
Reactions: BlessMeAchoo

BlessMeAchoo

Excuse My Charisma
Posts
3,158
Reaction score
7,306
Points
22,970
Location
😉😢🥑
Plus Coins
⨭58,100
I know right!

I've put a respectable amount of time in already, but I'm still really far behind other people.

I'm gonna kinda put it out my head for now though. Animal Crossing cannot be rushed!:angry:
Agreed, rushing takes the fun out of the game. Animal crossing is unique because you can stop playing it for a long time and pick it up again at any point in time and it will still be just as fun as it was at the start. But if you rush there would be nothing to do and it would get boring so fast.
 
  • Love
Reactions: Winter Air

Baymax

(•—•)
Shop+
Fourth Place HoE
First Place Elite
Posts
3,137
Reaction score
78,113
Points
46,320
Plus Coins
⨭1,600
Hi! New Horizon is the first AC i've play and i'm loving it.
Hello! I'm glad you're loving the game!:shablob:


After playing for almost a week, here are a few things that bothers me:

– crafting: I still think it's fun, but it's kinda annoying when you are fishing or catching a bug and your tools break. I heard even the golden tools can break omg
– space: I think all the crafting materials take too much space, I always run out of it :(
– hourly music: why does it take so long to unlock hourly music? It's kinda boring to hear the same two tracks over and over again
– no island tours/diving/swimming
– the islands you can visit with nook's miles tickets are pretty small and often offer the exact same stuff like your island
– no Brewster :‘((((
– I hope the villager's dialogues get better after the tutorial mode
I agree with the crafting and the space the materials can take up, I really hope that's not the case with the golden tools :peepoblanket:
and yeah, I've visited two islands using Nook Miles tickets and they both had the same things...



I ended up restarting again since I wasn't feeling my island :sweat: but I'm much happier with my current one now!
All I'm waiting for is being able to unlock the ladder and bridges. I've seen people time travelling but I'm probably going to take each day as it is!


+

Since April is coming up soon...

 
  • Like
Reactions: Happy and peach